måndag 2 maj 2011

En hyllning till naprapatin och Anna!

Jag har haft grym huvudvärk hela dagen. Vaknade med detta elände och trodde först att det skulle över när jag vilade. Lite senare trodde jag att det skulle gå över när jag tog en Ipren. När jag till slut insåg att det inte kommer att gå över i första taget, så mejlade jag ett hjääääälp-mejl till Anna, som kan och brukar trolla med min kropp.

Efter Annas behandling känner jag mig avsevärt bättre! Känner att hon var på helt rätt ställen med sina starka händer, men att jag är lite mosad nu ( på ett bra sätt....=)

Tänk vad det skulle vara bra om naprapater var en del av sjukvårdsapparaten! Någon som med kunskap och praktisk handling kan få människor att må bättre på både kort och lång sikt. Det finns ju ingen jämförbar insats som landstinget kan erbjuda.

Sen kanske dessa muskulära spänningar är ett litet tecken på att jag inte gymmat på ett tag:-( Det mesta jag gör med överkroppen just nu står på "slit-kontot" t.ex. datahäng och mocka till hästen.

Idag ställde jag in min ridlektion, vilket tillhör det ovanliga. Egentligen är den enda giltiga frånvaroorsaken eget dödsfall;-) annars brukar man bara må bättre av aktivitet! Hemma är jag i alla fall och ska vara snäll mot mig själv och lyssna på min kropp.

TACK ANNA<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar